nie działający spryskiwacz tylny a silniczek pracuje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ariusz
    Classic
    • 2010
    • 9

    nie działający spryskiwacz tylny a silniczek pracuje

    Łosiu1988, wygląda inaczej, mi się bardziej to podoba :diabelski_usmiech choć widać coś źle zrobiłem bo mi schodzi lakier. W przyszłym tygodniu będę go poprawiać . Zastanawiam się czy nie oddać tego do lakiernika, zrobi to profesjonalnie i z gwarancją
  • kafar100
    Classic
    • 2009
    • 14

    #2
    nie działający spryskiwacz tylny a silniczek pracuje

    witam. Moim problemem jest niedziłający spryskiwacz tylnej szyby w combi octavi. Jak próbuje uruchomi spryskiwacz to silniczek pracuje ale nie pryska. Nie wiem co może byc tego powodem?Jest może jesze jakis inny wlew do spryskiwaczy z tyłu?Czy z produ pobiera płyn do tyłu? poprosze o instrukcje demontażu spryskiwacze....Proszę o szybką odp. Pozdrawiam

    Komentarz

    • rogoz
      Rider
      • 2006
      • 397

      #3
      Dopiero co miałem podobny problem - z przodu pryskało, z tyłu nie. Przyczyna to zamarznięty płyn do spryskiwany. Jak się okazało, przez mrozami zalałem płyn zimowy i zapomniałem uruchomić spryskiwać z tyłu, aby płyn letni został w rurkach zastąpiony przez zimowy.
      Pomogło wstawienie samochodu do ogrzewanego garażu.

      Komentarz

      • kafar100
        Classic
        • 2009
        • 14

        #4
        Ale niestety mi sie to dzieje od dłuższego trzasu i nawet w leci mi nie działał. A czy jest jakiś dodatkowy zbiornik do spryskiwaczy z tyłu?czy to jest taki sam jak i do przodu i do tyłu? z początku myslałem ze nie ma w tej wersji spryskiwacza a jednak jest Macie jescze jakieś porady?

        Komentarz

        • Jeżyk
          Rider
          • 2009
          • 691

          #5
          Pompka może być uwalona. A nie leje Ci gdzieś płynem wewnątrz? Zbiornik masz tam gdzie słyszysz silniczek od pompki :wink: może zamarzło a może coś z pompką. sprawdź czy wężyk i spryskiwacz są drożne. Trochę zamieszania z ilością tematów.
          Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

          Komentarz

          • phoneman
            RS
            • 2008
            • 3376
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Re: nie działający spryskiwacz tylny a silniczek pracuje

            Zamieszczone przez kafar100
            Jak próbuje uruchomi spryskiwacz to silniczek pracuje ale nie pryska. Nie wiem co może byc tego powodem?
            U mnie zmarzła końcówka która znajduje sie w wycieraczce tylnej szyby, pomimo że zalany był zimowy płyn (-22 stopnie). Wstaw autko do ciepłego garażu

            Zamieszczone przez kafar100
            Jest może jesze jakis inny wlew do spryskiwaczy z tyłu?Czy z produ pobiera płyn do tyłu?
            Jest jeden zbiorniczek mieści sie z przodu. 8)

            Zamieszczone przez kafar100
            Proszę o szybką odp. Pozdrawiam
            Masz szybką odpowiedź , ale czy trafiona przekonasz się sam
            .

            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

            Komentarz

            • phrix
              L&K
              • 2007
              • 1000
              • Audi
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Może być przewód załamany albo ukręciła się ta ruchoma tulejka. Dodatkowo może być zasyfiona dysza spryskiwacza ... Najlepiej rozebrać klape i zobaczyć jak to wyglada.
              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

              _

              Komentarz

              • adaś
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 876
                • Volkswagen

                #8
                kafar100,
                Czasami lubi się rozłączyć tulejka, która znajduje się w wiązce kabli w lewej wnęce w bagażniku. Otwórz ją i zobacz czy nie masz tam mokro. Ja tak kiedyś miałem i cały płyn lądował na dnie tej wnęki.
                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  najprosciej bedzie jak 'dokopiesz sie' do wezyka, rozlaczysz go i sprawdzisz droznosc dyszy (przy pomocy 'paszczy') jesli niedrozna - przedmuchaj pompka (chyba ze masz dobre pluca). przy okazji tak jak chlopaki pisza poogladaj co sie dzieje dookola tj czy przewod nie rozszczelnil sie - wtedy plyn bedziesz mial na podsufitce lub w tylnej klapie. z doswiadczenia wiem ze najbardziej lubi sie rozszczelniac przy samej dyszy lub przy samej pompce.
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • Deco
                    Rider
                    • 2008
                    • 612

                    #10
                    Czasami zapcha się sama dysza, która jest na wycieraczce. Wystarczy igiełką ja przepchać. Ale żeby być pewny czy to napewno dysza zapchana to najlepiej odłączyć przewód od dyszy i posikać. Jak leci z przewodu to dysza zapchana.

                    Komentarz

                    • kafar100
                      Classic
                      • 2009
                      • 14

                      #11
                      Już wiem jak wmiare sie dokopa do weżyka zaraz przey dyszy.Auto stoi w ciepłym garażu i nie mogło coś zamarznąc.Wsumie to już przez lato to nie działało.Nie zabardzo jak sprawdzic czy jest przewód podłączony do silniczka koło tego zbiorniczka do wlewu? Paczyłem w lewym tylnym schowku i nic sie tam nie leje i nie wiem cy tam idzie węzyk bo tam idą tylko same kable. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14963
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        A może płyn gdzieś ucieka??? Nie masz kałuży pod samochodem, lub w środku, jak sporo popsikasz na tylna szybę???

                        Zamieszczone przez adaś
                        Czasami lubi się rozłączyć tulejka, która znajduje się w wiązce kabli w lewej wnęce w bagażniku. Otwórz ją i zobacz czy nie masz tam mokro. Ja tak kiedyś miałem i cały płyn lądował na dnie tej wnęki.
                        Zamieszczone przez rss
                        tj czy przewod nie rozszczelnil sie - wtedy plyn bedziesz mial na podsufitce lub w tylnej klapie
                        Chyba trzeba szukać.
                        pozdrawiam - Darek
                        ​​

                        Komentarz

                        • Iqwan
                          Elegance
                          • 2010
                          • 758

                          #13
                          Którędy idzie wężyk od spryskiwaczy ?
                          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                          Komentarz

                          • luzipower
                            Classic
                            • 2010
                            • 27

                            #14
                            panowie podpinam się pod temat...

                            Problem: bardzo niskie ciśnienie tylnego spryskiwacza.

                            rozebrałem boczek w bagażniku i faktycznie wężyk był w połowie rozłączony i zalewało kostki od tylnych świateł. Połączyłem, posklejałem i myślałem, że już jest ok, ale niestety jak spryskiwałem tylną szybę ciśnienie się nie podniosło, a pojawił się nowy problem - płyn wycieka gdzieś pod deską i leci mi na pedały jak poszperałem tam okiem wydaje mi się, że leci zza środkowej części deski (tak jakby głęboko za panelem od climatronika)



                            czy ktoś może mnie pokierować co dokładnie mam rozebrać, aby się dostać do przyczyny (obstawiam, że jest tak również jakaś złączka/ trójnik...) PLEASE HELP

                            Komentarz

                            • Lucky24
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 102

                              #15
                              Czy już poradziłeś sobie z tym problemem? U mnie też leje się na nogi kierowcy.

                              Komentarz

                              • luzipower
                                Classic
                                • 2010
                                • 27

                                #16
                                Tak kolego, ale masa roboty...

                                okazało się, że mam przerwany wężyk pod deską rozdzielczą (dokładnie przerwany miałem pod deska idealnie pomiędzy schowkiem nad kratkami, a czujnikiem nasłonecznienia), czarny, karbowany wężyk idzie w wiązce, ale niestety aby się do niego dostać musiałem rozebrać całą deskę... :bsilny: ) nie mam pojęcia dlaczego się przerwał, gdyż w wężyku była dziurka tylko, a nie było widać po kablach zwarcia... pozostanie to już zagadką... (mi udało się zdjąć dechę bez zdejmowania kierownicy, choć z perspektywy doświadczenia radzę Ci zdjąć. Podpowiem, że przed odpinaniem poduszek odłącz akumulator i podłączyć go jedynie gdy poduchy będą podpięte - większe bezp. i nie będzie trzeba kasować błędu jeżeli ktoś nie ma kabelka)

                                wziąłem jakąś aluminiową rureczkę, która pasowała na wcisk (aby wcisnąć musiałem trochę podgrzać wężyk zapaliczką, ale ostrożnie z tym...) później dałem 2 opaski zaciskowe (na oba końce) dla pewności zakleiłem poxiliną i owinąłem dokładnie taśmą izolacyjną)

                                Komentarz

                                • czyzyk64
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 866

                                  #17
                                  luzipower, o matko , jaka jazda . Szacuneczek

                                  Komentarz

                                  • Zingi
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 7

                                    #18
                                    Miałem podobny problem i okazało się że wężyk w bagażniku rozłączył się, co powodowało zalewanie wnęki przy nadkolu. Widać jest to słaby punkt w naszych szkodnikach dlatego całość po złączeniu skleiłem jeszcze taśmą izolacyjną. Poniżej zdjęcie rozłączonego wężyka przy tylnym nadkolu.
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz

                                    • piotrek_os
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8162
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      luzipower, ja pier.... ile z tym roboty.
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz

                                      • luzipower
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 27

                                        #20
                                        no niestety chłopaki jak cieknie na nogi kierowcy to inaczej się wycieku nie zlokalizuje i nie naprawi... ogólnie na lajcie niedziela zejdzie... ale wolałem to zrobić, bo zimą dużo używam tylnego spryska i jak bym tak non stop zalewał pod deską wszystko to nie wiadomo co mogło by z tego wyjść (grzyb to pewnie najmniejszy problem)

                                        Zingi - racja - to każdemu polecam sprawdzić, bo odkręcene boczka to raptem 20 minut pewnie... (niektóre śruby są ukryte za zaślepkami w grzybkach do mocowania towaru)
                                        ale jak widać w mojej octavii 2005 to łączenie było nie na nadloku (nad centralką parktronika jak u Ciebie) lecz niżej - tam gdzie widać u Ciebie ślady zaladnia (i mi leciało do zapasówki)

                                        Komentarz

                                        • phoneman
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 3376
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          I do tego jak masz płyn zimowy to aucie trudno wytrzymać
                                          .

                                          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                          Komentarz

                                          Pracuję...